2015年8月29日 星期六

言語治療訓練(2)

<3yr6mo>

今堂第二堂有舊玩具及新玩具玩,一仔媽的記性愈來愈差,已經忘了邊款玩具玩先,邊款玩後了,所以以下的玩具未必順序!

玩具(一),泥膠

一塊板上面有一個個窿整蔬菜形狀,淘寶上揾到依款類似的。

阿sir 問一仔想整什麼食物,然後要一仔有個concept要完成一款,才可再整第二款。

之後一仔學阿sir 扮食,阿sir 話一仔依個年紀會懂得“扮演“。

玩完,幫手收拾。



玩具(2),薯仔先生

依款係中心玩果款






原來玩具反斗城有得買,有不同款添。







阿sir 首先畀個“光身”的薯仔一仔,然後逐件腳、手、帽、眼耳口鼻和一仔輪住放上去。

一來考一仔知否應放在邊個位置。

二來讓一仔知道要輪住玩及講出"到我玩"、"到阿Sir"玩。

三來再考一仔講“畀xx我”,一仔係屋企已經講到,但一仔媽有時要出聲提示一仔要“講咩”,一仔才會開始講"畀...",若無提示,一仔只會講"xx我",無了動詞"畀",要講第三、四次才會“畀“先,而阿Sir 的標準是要他伸出件玩具時,一仔會主動講“畀”,唔駛出聲提示,一仔媽要回家同一仔加強訓練呢!

另外,阿sir 話可以令句子有變化,除了講"畀xx我",亦可以要一仔講"畀物件邊一個人的名"。

四來考一仔講“擺(”放”的意思)xx依到”,原來一仔唔係好識分“比”及“擺”兩個音。

阿sir 問一仔媽有無同一仔在屋企玩拋波?
若有,可以訓練一仔“輪住玩“的concept及講“到我“、“到你“或“到邊一個”,一仔媽有時有同一仔玩拋汽球,但"齋"玩及玩到開心時大叫,今天學識了玩時要“講野“!

如果考N班或K1面試,有時會考小朋友講出五官,薯仔先生係一款幾好的教具!



玩具(3)猴子爬樹

阿sir 和一仔輪住插支竹簽入樹裏,一邊再訓練一仔講"到我玩"、"到阿sir 玩",插完所有竹簽後,又輪住從樹頂放入猴子,每次放幾隻,令猴子掛在竹簽上,再輪住取出竹簽,要思考揀取出邊一支竹簽,令到猴子跌落地下最多,最後數下邊一個手上的猴子最多?

一仔都有跟住數,其實每晚都要一仔數下拎了幾多架車仔入房玩,不過一仔好似玩野咁,明明數到6架車,總是會講7架,講多一架,我地會話數錯了就要拎番車仔出廳,要一仔數多一次才講啱。

依款猴子玩具,一仔媽不會買回家,因一仔爸會擔心若一仔自己玩時,會不小心插到自己。


玩具(四),吹泡泡




這款泡泡樽,有支泡泡棒浸在樽裹,阿sir 用手"擠"個樽,支棒會自已升出來,就可以對住泡泡圈吹d 泡泡出來,但見有時玩之前要上下搖個樽,吹唔到泡泡,要再搖過,唔多"暢順"咁。

一仔和阿sir 輪住吹,一仔要講"到我吹"、"到阿sir吹”。

一仔有時吹唔到,唔知係一仔唔識吹?定支棒有問題?



玩具(五), Playskool 波波
係上次第一堂會噴波波的電動遊戲,一仔想玩,可惜無電無得玩。


玩具(六)
一仔媽完全唔記得是什麼玩具,泥膠? 波波? 只記得有不同頦色,阿sir問一仔是什麼顏色,一仔每次都用英文答。


後記
多謝肚B媽幫忙提供容易上口的兒歌,一仔依個星期識唱“一閃一閃小星星.....”了!


參考
言語治療訓練(1)

11 則留言:

  1. 加油,原來呢啲玩具可以有咁既作用,仲要講住玩

    回覆刪除
    回覆
    1. 言語能力正常既小朋友,應該唔駛講,已從平時生活對答中學識了吧?

      刪除
  2. 咁一仔學唱歌都好快呀 ^^
    本來想影到肚B正面唱,但佢依排又唔多望鏡頭拍片 ^^"

    回覆刪除
  3. 唔講唔知,原來玩具在治療中有這麼重要的作用,好好加油,你地一定得。
    我都睇中你個薯仔先生,但原來在淘寶都賣到幾貴,係代購價錢。即本金+手續費+海外運費。

    回覆刪除
    回覆
    1. 第三堂再見到薯仔先生,留意到有個好大的橙色透明膠桶(有1.25L 可樂咁高)裝住所有配件架。

      刪除
    2. 香港的玩具反斗城原來亦有,有不同款不同价

      刪除
  4. by the way, 你第3篇語言治療唔見左既?

    回覆刪除