2015年8月19日 星期三

言語治療訓練(1)

<3yr6mo>

Part 1 : 
上年11月尾一仔排到去CAC見醫生,醫生評估一仔有言語遲緩相差一年多。

今年8月頭再排到去CAC見言語治療師,言語治療師依然評估一仔的言語遲緩仍相差一年多,建議一仔媽要盡快替一仔搵些"一對一"的言語治療訓練上堂追番進度

過去大半年,一仔在讀了N班後,講野方便明顯有進步,一仔爸、媽諗住放心d,相信隨住一仔一天天長大,講野亦會再進步,但估唔到依然遲緩相差一年多。

終於的起心肝去揾私人的言語治療訓練,跟住CAC言語治療師比的list 及肚B媽 blog里的list,逐間機構打去問,首要問有無地鐵站沿線而又近TKO的,再問以下:

1) 有無一對一的言語治療訓練?
     因CAC言語治療師話小組形式的上堂應不適合一仔。

2) 一堂幾錢?
   多數$600 - $950。

3) 一堂多少分鐘?
   多數45-50分鐘。

4) 一個session要上多少堂? 
    4 - 8堂。

5) 要先做評估嗎?
    有些機構認可CAC的評估及要求半年里做的才有效,若機構CAC的評估,務必要在該機構再做一次的,要當一堂咁收費或更貴的亦有。

6) 家長可以一起上堂嗎? 
    因家長可以學到技巧,回家再同小朋友練習。

7) 若請病假,可以補堂嗎? 
     因之前上過興趣班,病了就無得補堂呢!

8) 最后及最重要的 - 有星期六的下午時間上堂嗎?
    因一仔媽要返5.5天工作,所以一定要選星期六下午上堂,
   正因為這個原因,好多機構話要排隊排一至9個月,後來有一間突然call一仔媽話上個星期六有位,太好了!


Part 2 : 
準時去到,係一個好後生的阿sir, 在一間好細的房間里(好似屋企廚房的size 咁)上堂,有一張細桌,起初一仔怕陌生,痴住一仔媽,唔肯坐低,當阿sir 拎出玩具時,一仔才開始放下戒心。

阿sir 問我地平時點叫一仔,不過之后阿sir有時亦會錯叫了“一一“。

阿sir 問一仔識講句子嗎?最長句子講到什麼?
一仔媽答一仔識唱太陽伯伯首歌[都係跟肚b 學的:-)],及識講"爸爸搭地鐵去返工",但依句句子都係copy 我地講的,一仔好少有自組句子講。

第一款玩具玩泥膠,係一仔媽一直想買,但因連一仔媽自己都唔識玩,所以一直無買,今次上堂學識了,一落堂就帶一仔去買了一桶,回家后,一仔一玩就玩了幾個鐘呢!

透個依個遊戲,阿sir 逐個字教一仔講“比”、“泥膠”、“我”,然后要一仔成句句子講一次。

阿sir 話玩泥膠,有d小朋友會東玩一個,西玩一個,要教佢地完成一個先可玩第二個。

阿sir 問一仔在屋企有無玩煮飯仔遊戲? 
當然無啦! 
阿sir 話依個遊戲可以教識小朋友玩遊戲要有steps 如"洗菜、切菜"等,但平時玩開會郁的車車,一仔又點會對依d"靜態"的遊戲有興趣? 


第二款係一個電動遊戲機 Playskool波波,有4、5個波波會輪住噴出來,及沿住"跑道"碌來碌去。



透個依個遊戲,阿sir 逐個字教一仔講“比”、“波波”、“我”,然后要一仔成句句子講一次。

原來一仔唔係好講到依兩句句子架 "比泥膠我” 及 “比波波我”,有時會講了“泥膠”及“波波”先,才講“比”,會成日無講“我”,阿sir要拍一仔心口提佢講“我”。

回家后,一仔媽同一仔練習時,用了另一個方法,會先講成句句子比一仔聽先如 "比泥膠我” ,然后才要一仔跟住講,一仔就比較講得好d。

到晚上要一仔講"比車車我”、"比書書我”,一仔講得好好多了。

在玩波波遊戲里,阿sir 話在一仔講到成句句子后,要暗地里數三秒,才比波波一仔,因為要一仔學識去等,唔好去搶波波。

第三款係一個火箭形狀的電動玩具箱,有不同形狀的窿,玩入形狀。



阿sir 教一仔講“放“、“星星“、“入火箭里“等。

阿sir另拎了一張紙巾,問一仔可否放入火箭里,一仔話no,但阿sir 聽唔到,再問一仔,一仔以為阿sir 一定要將張紙巾放入火箭里,便“聽話的“跟住做了。

阿sir 話依個年齡的小朋友應已適分辨什麼可以、什麼不可以,一仔都識呀,但佢聽話的跟住阿sir 意思做,依一點,一仔媽都唔知可以點教一仔了?

第四款玩具畀一仔自己揀,一仔揀番玩泥膠。

好快就50分鐘完了一堂,一仔媽當時有d 納悶,上堂只係學了講依d 句子,會否太少了?

但回家后,一仔媽學識了爭取機會要一仔講多d句子,如一仔玩泥膠時問"較剪"?,一仔媽會教一仔講"較剪係邊到?"

平時一仔識講"電話"、“我要電話“,現在教佢講“比電話我“。

一仔好似知道我地在教佢講野,佢都乖乖跟住講。


Part 3
一仔8、9個月大時識講爸爸、媽媽,之后面試N班時都講到A至Z、one to ten、不同colors等,以為佢一切發展正常,直到返健康院例行檢查時才發現有問題,萬分多謝健康院的護士及醫生的及時發現,及refer 一仔去CAC跟進,因排政府隊好耐,而黃金治療期是六歲前。

原來現在好多小學都有支援言語遲緩,即愈來愈多小朋友有言語遲緩及此問題已存在多年,香港政府及教育界亦留意到, 可惜上教育王國睇,政府提供的言語治療訓練評價不太好,因為言語治療師的質素參差不一,若小朋友排咁耐隊卻遇上一個差的,會白白浪費了黃金治療期,所以好多家長捱貴的都寧願盡快揾些私人的言師,但出面的言師質素又係未知知數,唉!

另外,教育王國有d家長話小朋友發展出現問題,嚴重的如有自閉症,是在打了一歲針MMR 后,有些國家有cases 有家庭上訴后獲得賠償,而日本亦曾停打此針,唔知香港政府幾時會正視此針所引發的問題呢?提供言語治療(但要排好耐隊),始終是治標不治本啊。

而一仔講野遲的問題,是否因為這支針,一仔媽真係唔知,但若將來幫一仔添細佬妹時,會認真考慮是否打依支針!


P.S. 剛剛在網上睇到這則新聞 :  

三歲未戒「嬰兒話」 言語遲緩響警號














21 則留言:

  1. 一仔媽好詳細呀,50分鐘教依啲真係有點...定係個ST第一堂想知一仔程度呀?
    我唸你屋企都做到,慢慢加長句子:畀》畀我》畀車車我》畀紅色架車車我。Anyway學左技巧先,之後屋企訓練都得呢!
    Btw點跟肚B學太陽伯伯,肚B啲video?佢之前唱到一舊舊架喎XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望第二堂學多d, 今個星期六有事上唔到堂,好彩阿sir 亦有事,要下星期才上,我地可以趁依個空檔幫一仔練習多d講長句子。
      “比xx我“咁短的句子,無諗過會難到一仔,因一仔都講到搭地鐵果句長句子,所以今次第一堂真係令我認清了一仔在講野上有什麼問題而去改善及訓練。
      昨晚再考一仔講“比xx我”,已經完全講到,又唔駛提示了。
      上次睇你post 肚B 唱太陽伯伯,咬字好清楚啊!
      依d 咁易上口的廣東話兒歌,唔知幼稚園K1會否成日唱呢?以前唱過“有隻雀仔跌落水“比一仔聽,估唔到佢依幾日識唱番出來。
      所以,有時諗,一仔都識唱到首歌,講句子又點解會有問題呢?

      刪除
    2. ehm...識唱歌係背誦既一種,而講句子,則能表露邏輯思維等問題。我之前睇過一本書,話中國人既小朋友講野,花了太多時間在教佢地背唐詩,卻不求甚解,其實應該多花些時間教佢地組識句子和不同的表達方式。例如,教佢地加長句子內容,「好熱呀,太陽好晒,晒-到-溶-咁-滯」「d燈好靚,閃下閃下,五-彩-繽-紛喎」

      刪除
    3. 原來有分架!
      我會繼續加長句子教一仔,但發現廣東話原來好多助語詞呢…

      刪除
  2. 一仔媽的分享好好呀, 真係俾個讚妳
    同埋都好慶幸妳地盡早搵到問題, 及時跟進治療, 希望一仔好快追返進度!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝!
      如果再早半年帶一仔去上堂會更好,奈何....anyway, 相信現在去都不會太遲!

      刪除
  3. 一仔加油, 揾到岩既治療, 好快追番~

    回覆刪除
  4. 「一仔8、9個月大時識講爸爸、媽媽,之后面試N班時都講到A至Z、one to ten、不同colors等,以為佢一切發展正常」俾我都會錯覺一切正常,做家長真係要跟到足。真係估唔到識講野都會差左一年多,好在都算及時訓練,有心既話可以盡快追得返。我身邊都認識唔少人做緊語言治療,無錯過程係十分刻板同沉悶的,就好似瞕瞕當日做物理治療一樣,其實最主要都係向治療師學習,自己再在家不斷教小朋友。

    回覆刪除
  5. 一仔媽, 您好呀, 加油呀, 之前我都同你提過我仔仔都開始做私家語言治療了, 等政府又係太耐了, 不過錯過黃金期, 其實我仔仔情況同一仔一模一樣, 所以我都好明白, 我仔仔同一仔同年同月, 都係遅咗年幾, 只能講詞言, 講唔到句子...... >_<, 而家都係每星期六上1堂, 都2個月了, 但仔仔真的進步了雖然要追上進度亦要時間, 大家都要努力呀!!

    回覆刪除
  6. 一仔媽, 您好呀, 加油呀, 之前我都同你提過我仔仔都開始做私家語言治療了, 等政府又係太耐了, 不過錯過黃金期, 其實我仔仔情況同一仔一模一樣, 所以我都好明白, 我仔仔同一仔同年同月, 都係遅咗年幾, 只能講詞言, 講唔到句子...... >_<, 而家都係每星期六上1堂, 都2個月了, 但仔仔真的進步了雖然要追上進度亦要時間, 大家都要努力呀!!

    回覆刪除
  7. 您好呀, 你同一字都要加油呀 ~, 早前都有同你提及過我仔仔(同一仔同年同月出生)都開始做私家語言治療, 其實我仔仔情況同一仔一模一樣, 只懂講語詞, 數字, 唱歌都無問題, 但講唔到句子, 都係遲緩咗1年多, 而家都係每星期六上一堂, 上了2個月, 但真的進步了, 治療師話仔仔發音無問題, 雖然仍要時間追進度, 其實言語問題同小朋友既成長環境有好大關係, 我覺得一仔同我仔仔既成長環境實在好多相似既地方了, 亦明白了原因所在. 親住仲係6歲前既黃金期, 大家都要努力呀 ~ 同多D交流下~

    回覆刪除
    回覆
    1. 前幾天電郵見到你的留言,但奇怪依個post 唔見既?
      你仔仔去了邊間上堂?兩個月有進步,very good! 可否講下第一堂上什麼?之后幾堂會否加深?

      刪除
    2. 記得頭幾堂都係教仔仔聽指令, 要仔仔跟住做同時要講, 其實都好是付反小朋友很唔很跟住做, 因為仔仔比較慢熱, 所以頭幾堂仔仔通常都只跟住做, 好小講, 同治療師熟咗後, 大概1個月到, 仔仔開始跟住講, 情況就好多了, 所以都好是付個小朋友同治療師夾唔夾. 不過初時真係比較困難亦都覺得悶, 但都要堅持下去, 一仔上堂情況點呀 ??

      刪除
    3. 剛上了第二堂,有新玩具玩,過多幾天會分享呀!

      刪除