2014年2月27日 星期四

2歲說話檢查@健康院

<2yr>

一歲半返健康院打針時,约了兩歲要再返健康院检查,雖然護士無明講,但一仔媽都估到係检查說話能力!

约了九点半,到達時不多人。

另外見到有兩個男孩返來检查,都係二月出世,相信都係检查説話能力!

等了一陣就叫名入房見護士。

護士首先問一仔飲食情況,一日食多少歺奶、固體、肉菜的份量、有無食零食、屋企誰人照顧等。

再問一仔識講什么?

一仔媽答: 媽媽、爸爸、嫲嫲、阿Mi、曳曳、車車、ABCDE。。。

其他的只講过幾次或更少的,例如唔該,奶奶、知知(代表奶咀或手提电話)、apple、或其他單一的英文字母,一仔媽都唔記得要講比護士知!

護士問一仔識講dog或扮汪汪叫嗎?

一仔媽答唔識講,但之后諗番,其实都有聽过一仔講dog, 但都係一兩次。

一仔媽甚至帶麻依排一仔係屋企会拎出來睇下的書仔: 英文字母及數字書。

每次拎英文字母書出來,一仔又会掀書,又会指住讀ABCD....

而數字書雖未識讀,但一仔会手指指!

而其他書仔,一仔無興趣望!

但在護士面前,一仔一個字都無講!

之后護士对一仔媽講緊野時,一仔才講ABCDE,但太快了,都來不及要護士留意聽,算吧!

结果,一仔雖識講ABCDE。。。。,但姑娘話一仔只係顺住講,單一個字母問,一仔唔識答,唔算數!

一仔只識指鼻鼻,其他眼耳口唔識指,亦唔算數!

護士提議改善方法如下,因可以幫助一仔鍛鍊口部肌肉,講説話亦会發音準d: 

一仔仍食蘋果片,護士話要成個蘋果食。

但其实我地有試过,但唔食零食的一仔,好似唔食零食咁,亦唔肯咬成個蘋果。

一仔無食過菜幹,護士話要比一仔咬下。

唔好用奶樽飲奶,要用杯,但一仔唔肯用杯。

最后,要约排期見医生,约了4月。

原本頗擔心,但一仔媽記起媽媽级的同學A的5歲仔仔都曾经有説話遲的問题。

同學A話好彩有見医生,因当中医生發現有其他問題,再要排期做評估,評估了兩小時,很全面的評估,發現同学A的仔仔除了說話遲外,原來活動能力亦比正常的同齡小朋友遲了半年以上,因她仔仔平時不敢上落樓梯!

同学A話如果出去做私人評估,45分鐘都要六百元呀!

所以,在見医生前,一仔媽都会試下幫一仔改善護士提議的,但放下擔心,見医生都不是那么可怕!

题外話 : 

想幫人拎多一套由初生至一歲,包括教煮食的健康院書仔。

点知護士話有quota,每人只限取一份,但護士介绍了以下的網址,可睇番健康院書仔的内容!

健康院書仔網上睇



入右手面”健康資訉”的”兒童”。




連初生婴兒皮膚的問题果幾页都有,係彩图添,不过要download 個pdf 檔案先有!




但,当然自己手上有一本本彩色的会好睇好多啊。



29 則留言:

  1. 小朋友學野學得快,一兩個月後可能會講好多野,唔駛太擔心

    回覆刪除
    回覆
    1. 講野有少少擔心,但依一刻擔心佢如廁訓練多D,因到今時今日一仔都未識示意去v v 或唔唔呀!

      刪除
  2. 一仔大個仔學會更多更多的新詞彙,叻叻!

    回覆刪除
  3. 講野男仔係慢D, 同佢講多D應該就會慢慢學到

    回覆刪除
    回覆
    1. 一dd男仔嫁! 睇小豆子及小檬就講得好叻呀!不過,我都希望9月讀N班時會有改善!

      刪除
  4. 我見我親友個b,兩歲時都係唔多講野,不過兩歲幾讀左n 班後,一個月已經不停日日講,而且又唱歌,好活潑,所以唔洗怕,一仔好快都會 "bi lee 巴啦" 架啦 :)

    回覆刪除
    回覆
    1. "不停日日講,而且又唱歌",都係男仔嗎? 好大進步呀!

      刪除
    2. 一仔講bb話時都已 "bi lee 巴啦" 架,真識講人話時,恐怕耳根難以清靜!

      刪除
  5. 其實見醫生仲好Tim, 同埋我真心覺得一仔係冇問題,佢會自己觀察來學,相信一返n班會有好大改善,no worry

    回覆刪除
    回覆
    1. 係lu,教佢既指令要教好耐先識,無教既,佢反而識跟住做!
      但一仔未識示意開大開小,依样有d擔心!

      刪除
  6. 唔駛太擔心!! 喺見E生前盡量training 佢, 帶佢同多d 同年紀的朋友玩, or 去公園玩, 都有幫助呢!! 加油ar!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 同年纪的朋友,無呀!
      依排落雨,無得落街呀!

      刪除
  7. 男仔慢d都好正常丫, apple mama講得好o岩, 最緊要多出去玩+同人溝通, 冇乜問題o既~~ ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. 多出去玩>依排落雨啊!
      同人溝通>屋企得工人姐姐,依排嫲嫲忙,又落雨,少了过來同一仔玩呀!

      刪除
  8. 阿囡遲D都要返健康院做2歲既說話評, 我都有D擔心... =.="

    回覆刪除
    回覆
    1. 瑤瑤豬識唔識講最少十個单字呀?爸爸媽媽唔算!

      刪除
  9. 完全明白一仔媽心情,肚B之前都會講下奶奶,宜家變番全BB話啦!姑娘嘅建議,我唸肚B唔識食成個蘋果,但菜徑我都有畀過肚B食,又唔覺肚B會講下野喎~
    一仔媽個且學A,佢囝囝宜家幾大啦?係咪各方面進度都追番啦?我唸肚B早評估都一定又係遲架啦,不過睇完一仔媽咁講,都覺得見醫生唔洗怕,因為我地作為父母就要同小朋友去正視問題呀,一齊努力呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 讀緊K2。上落樓梯無問题了,但仍有其他小問题,仍排緊隊等訓練!
      諗諗下,記得要bb食菜幹,好似係要佢地肯食菜,但因一仔食菜,所以我当初無另外整菜幹比佢食。試了一星期,一仔都唔肯食,算吧!不过,一仔唔知係未聽到護士話佢,佢好似講多了。

      刪除
    2. 咁都好呀,一仔多左講野。我唸肚B遲啲返健康院都仲係BB話,佢宜家先最鐘意o既「奶奶」都冇講,全BB話呢~

      刪除
    3. 一仔依個星期又講多了!
      一仔有d字都講過一、兩次,跟住就好少講,BB咁講野法,真係奇怪!

      刪除
  10. 我家姐既囝都係2歲後先識講野,唔駛咁擔心。

    回覆刪除
    回覆
    1. Thx!当初係擔心见医生,但現在唔擔心了!亦相信讀N班后会有改善!

      刪除
  11. 一仔媽唔駛擔心, 因為我有個朋友佢個仔好似3歲先真係開始講野, 但佢而家5歲講野仲叻過我呀....其實真係可能有時怕醜都會唔太肯講, 同佢傾多d丫~

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝分享!
      那你朋友當初係未都好擔心?之后有特別train個小朋友嗎?
      估唔到2年后個小朋友有咁大又咁好既進步,真係好!

      刪除
  12. 小朋友講嘢有遲有早,佢哋同多D小朋友玩或者返N班自然會好,唔使太擔比呀﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. Thx!
      我都希望一仔只係講野遲,而唔係有"問題"。

      刪除
  13. 俾一仔見下醫生或者評估下都好既. 但小朋友個個發展既速度都唔同, 一仔媽你都唔好太擔心住!

    回覆刪除
    回覆
    1. Thx!
      依家先諗起我原本咁擔心係因為我自己有童年陰影呀,因讀小學一年班時學校驗到我有弱視同發音不準,我地果個年代,驗到有問題就好似怪獸咁,好彩現在情況不同了!

      刪除